spitalul din govora - 6/8

6. pe autostrada
a. primul panou
















Venind catre Govora data trecuta am vazut pe partea dreapta a autostrazii doua panouri. Mi-a venit ideea sa scriu ceva pe ele pentru ca erau monocrome si pareau niste suprafete perfecte pentru un mesaj. Cu toate astea, nu mi-am dat seama ca sunt atat inalte. Cand m-am catarat sa desenez pe ele n-am putut sa scriu decat in partea de jos, cu niste litere destul de retarde. Asta nu i-a impiedicat pe soferi sa citeasca si sa ma claxoneze in timp ce terminam de scris.

































b. al doilea panou


































7. doctorul si bolnavul


a. doctorul

Intr-unul din cabinetele sanatoriului din Govora am gasit doua afise cu doctori romani emeriti, sau celebri (in 1969). Din cate imi aduceam aminte de la prima vizita, cele doua afise erau identice. As fi vrut sa le folosesc pentru a amenaja camera in asa fel incat doctorul si bolnavul sa fie de fapt aceeasi persoana, in ideea ca te poti vindeca singur, sau ca si doctorul si bolnavul sunt la fel de vulnerabili. Insa imi aminteam gresit.

L-am folosit atunci pe unul dintre savanti in rolul de doctor si pe celalalt l-am transformat in pacient. Am vrut sa fac ceva si cu cada din camera, unde as fi putut sa scriu din nou cuvantul 'apa'. M-am multumit doar sa trasez conturul imaginar al apei din cada cu vopsea neagra.































































b. bolnavul








































































c. cada


























8. camera de aer rarefiat

Sanatoriul din Govora are si o camera de aer rarefiat, unde bolnavii erau inchisi pentru tratament in conditii atmosferice speciale. Camera este construita din fier si e prinsa cu nituri, ca orice locomotiva de secol XIX. Inauntru e bezna.