o interventie ratata - 57/2


















Am luat o papusa Barbie a surorii mele, i-am facut costum de baie si un prosop din carpa si am incercat sa o asez ca si cum ar fi stat la plaja sub palmierii din rondul de la universitate. Pentru ca locul e mereu plin de politisti in timpul zilei, am fost acolo noaptea in jurul orei 22.00. In timp ce fotografiam cu blitzul cei cativa palmieri inconjurati de pietricele de marmura am fost vazut de camerele de supraveghere din intersectie. Un politist pe motocicleta a fost anuntat prin statie, a venit la locul faptei si m-a dus pe marginea bulevardului, unde am primit o amenda in valorare de 100 RON pentru traversare neregulamentara.



















Intentia mea era sa fac un comentariu ironic la adresa palmierilor din centrul orasului, care au costat primaria 25000 euro. Ei inlocuiesc ceasul care a facut numaratoarea inversa pentru intrarea Romaniei in UE. Acesta a fost mutat intr-o zona mai putin centrala, in intersectia Marasesti cu Dimitrie Cantemir. Odata ce romanii au devenit in mod oficial europeni, obiectul din spatiul public care amintea de perioada tensionata si plina de asteptare pe care au trait-o inainte de a intra in Uniune, pusa in scena de administratia locala prin montarea ceasului cu numaratoare inversa, este inlocuit de un aranjament vegetal frivol si costisitor.



















Palmierii vor fi scosi din spatiul verde si transportati intr-o sera pe timpul iernii, fiind niste plante fragile. Cel mai probabil, in sezonul rece vor fi inlocuiti cu brazi. Administratia locala a argumentat inlocuirea ceasului si prin faptul ca acesta nu ar mai functiona. In momentul in care a fost facuta fotografia ceasul arata ora exacta, doar afisajul electronic care a numarat zilele ramase pana la intrarea in UE fiind scos din uz. Este mai mult decat probabil ca mutarea ceasului in alt amplasament si inlocuirea cu palmierii de la universitate au costat impreuna mai mult decat repararea lui.

Intre timp alti oameni s-au mobilizat si au facut o actiune la aceeasi palmieri. Se pare ca ei au trecut neobservati, lucru pentru care ii felicit :)